Als ondernemer bén jij je merk
22 november 2021

Jouw merk hoef je dus niet te creëren, je moet er alleen achter zien te komen welk deel van je persoonlijkheid je wil úitvergroten in jouw merkverhaal. Wat maakt jou JOU en wat heeft je klant daar aan?

Maar welk deel vergroot je uit?

Dat is de grootste uitdaging. Wat je wil vinden, is het overlappende punt tussen jouw persoonlijke eigenschappen, je unieke zakelijke toegevoegde waarde en datgeen waar jouw klant naar op zoek is. Op het overlappende punt zit jouw merkverhaal, jouw kernwaarden.

Die rode draad is er altijd!

In mijn 1 op 1 brainstormsessie vraag ik mijn klanten de hemd van het lijf over hun persoonlijkheid, hoe ze als kind waren, wat hun vrienden over hen zeggen, hoe hun loopbaan er uit zag, waar ze energie van krijgen, waar ze goed in zijn.

En als outsider is het veel makkelijker om hier een rode draad in te herkennen. Bijvoorbeeld dat jij altijd mensen hebt geobserveerd en het beste in hen ziet, of dat je altijd al mooie dingen wilde maken, of dat je altijd mensen ontzorgt en ondersteunt.

Sterker nog; de kans is groot dat je meerdere “rode draden” herkent

Een persoonlijkheid is natuurlijk een ingewikkeld iets, bestaand uit honderden facetten. Maar wanneer je jouw kernwaarden linkt aan je bedrijf, zul je al snel zien welke eigenschappen het meest waardevol zijn voor jouw klanten.

Als VA bijvoorbeeld je vermogen om mensen te ontzorgen, en als brand manager je mensenkennis en communicatieskills (hi!).

Aan de slag met je eigen merkverhaal?

Zie dit dan als stap 1. Leer jezelf volledig kennen, niet alleen in je eigen perceptie maar ook door de ogen van anderen. Vraag hen eens naar jouw goede en slechte eigenschappen, waarom ze vrienden zijn met jou.

En ga dan met een markeerstift eens op zoek naar de rode draad! Lastig? Bel mij dan gewoon even 😉

Paulien van Bunnik

Aangenaam, tof dat je een kijkje in mijn hoofd komt nemen! Ik ben fulltime ideeëngenerator, vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker. 

Samenwerken? Leuk! Dat kan zo;

  • Doe-het-zelf: in mijn Masterclass: zó bouw je een knettersterk persoonlijk merk leer ik je, je raadt het niet.. hoe je een knettersterk persoonlijk merk bouwt 😉 in een uurtje!
  • Doe-het-samen: in mijn community: de Verwondernemers vind je een heleboel ondernemers die allemaal individueel werken aan het bouwen van hun eigen universum, maar dan samen. Snap je het nog?
  • 1-op-1: óf Huur mijn hoofd! In 1,5 uur werken we samen aan je persoonlijke merk, je aanbod óf je social media strategie. Ik zorg dat je weer lol krijgt in je online zichtbaarheid, zodat je klanten áántrekt.
werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *