Echt lieve ondernemer, er is maar één regel in ondernemen: er zíjn geen regels.
Zodra je je dit beseft, gaat er een hele nieuwe wereld voor je open.
En ik besef me dat dat eng is als je bijvoorbeeld net begint met ondernemen. Je hebt ergens een ijkpunt nodig, dus je begint met kijken naar andere ondernemers; hoe doen die dat? Waar halen zij klanten vandaan? Hoe maken zij zichzelf zichtbaar?
En voor je het weet, zit je volledig verstrikt in een net van salesfunnels, herken-je-dit-rijtjes, dezelfde beige Canva templates die iedereen gebruikt, op-welk-tijdstip-moet-je-posten-voor-het-algoritme, totdat je denkt FUCKING HELL, ik vind ondernemen helemaal niet leuk.
Maar dat is het wél, trust me! Gooi al die tips en tricks de prullenbak in, en ga weer eens terug naar de basis. Wat vind jij het állerleukste aan je eigen bedrijf? En hoe zou je dat op een toffe manier zichtbaar kunnen maken, zodat je er echt lol mee hebt?
Ik lig regelmatig in een scheur om mijn eigen posts en bedachte challenges, lekker narcistisch misschien maar hee: als ik het zélf al niet leuk vind, hoe gaan mijn klanten het dan leuk vinden?
Have some fun! Bedenk eens een komische actie binnen jouw vakgebied!
Webdesigner? Houd een lelijkste website verkiezing, de winnaar krijgt een moodboard van jou!
Copywriter? @lilian.boldmessage kwam er gisteren achter dat ze met twee vingers typt in plaats van tien, en we houden vandaag een typewedstrijd 😂
Of creëer volledig je eigen blije wereld online. Zowel LinkedIn, als Instagram, als je website, zijn slechts tools en een volledig blank canvas. Die kun je HELEMAAL inrichten zoals je zelf wil. Laat die kaders eens los en maak er je eigen feestje van.
Die kaders zijn ook ooit maar eens bedacht door iemand anders, die óók de heilige graal niet gevonden heeft. Maar júist die ondernemers die anders durven te denken, het volledig op hun eigen manier durven te doen, díe springen er tussenuit.
Kun je wat inspiratie gebruiken? Stuur me gerust een bericht of huur mijn hoofd! 😉
0 reacties