“Mijn posts worden nog maar een paar honderd keer bekeken.” Nou en!
Staar je niet zo blind op die views en die aantallen volgers. Ik ken ondernemers met duizenden volgers die amper werk hebben, en ondernemers met 50 volgers die omkomen in het werk.
Er is één voordeel aan veel views: je bereikt nieuwe doelgroepen. En tussen die 13.000 mensen die je post bekijken, zitten misschien 2 nieuwe klanten.
Maar wat veel waardevoller is, is dat kleine clubje mensen dat jou trouw volgt. Die iedere post liken, altijd je stories bekijken en je regelmatig een berichtje sturen.
Met die mensen bouw je een band op, zij zijn je fans! En zij zullen je ook vanuit die intentie benaderen om samen te werken; dat ze je tof vinden. Veel leuker dan zo’n random stranger die je bereikte met je viral post. Zo voelt het niet eens als werken, je helpt gewoon een vriend uit de brand.
Dus ja: fijn als je af en toe een post hebt die duizenden mensen bereikt (tuurlijk vind ik dat ook leuk), wie weet gaan zij je volgen en zijn ze over een paar maanden ook fan van je. Maar je hebt veel meer aan dat kleine trouwe groepje dat je nú al volgt.
Investeer niet in posts die viral gaan, maar kijk eens naar de berichten die je ontvangt in je inbox. Waar gaan die gesprekken over? Waar gaan zij op AAN?
En post lekker over die onderwerpen wanneer je er zin in hebt, niet omdat je dagelijks iets móet posten voor het algoritme. Je moet niks!!
Zo, dat moest er ff uit. Paulien out 😉
0 reacties