“Ja maar hoe werkt dat dan, zo’n “Huur mijn hoofd”? Doe je dat via Zoom? Of op je kantoor? Waar zit je kantoor eigenlijk?”
Door dit soort vragen besef ik me iedere keer weer dat we als ondernemer een heleboel blinde vlekken hebben.
Basic info die voor ons zó vanzelfsprekend is dat we het niet eens vermelden, maar waar onze klanten wél vragen over hebben.
In de afgelopen maanden gaf ik een paar keer Branding BOOSTcamp (dat is dus via Zoom, twee weken lang 3 ochtenden per week 😉) waarin ik met maximaal 30 ondernemers tegelijk aan hun merk werk, zowel inhoudelijk als visueel.
Als onderdeel daarvan bekijken we ook samen elkaars social media en website, en je hoort dan dus live alle vragen die je mede deelnemers hebben die voor het eerst jouw teksten lezen. Mega waardevol!
Vragen als;
– Maar voor wie is dat traject dan precies? Zou dat ook iets voor mij zijn?
– Wat is <insert vakjargon> precies? Nooit van gehoord!
– Doe je dat dan live of online?
– Ooooo ik wist niet dat je dat ook aanbiedt, heb je ook wel eens aan … gedacht?
– En waar staat die info dan? Of moet ik die ergens aanvragen?
Vaak kom je er zo achter dat veel van je potentiële klanten geen flauw idee hebben wat je doet of waar ze moeten klikken om daar achter te komen 😁
En zo ben je ze al kwijt voordat ze überhaupt interesse zouden kúnnen hebben.
Hoe je dit dan wel duidelijk maakt?
Maak het visueel!
Laat je potentiële klanten eens mee gluren achter de schermen. Dat kan op meerdere manieren;
– Deel een screenshot van je Zoom-meeting (met toestemming van de rest uiteraard) en vertel wat jullie gedaan hebben
– Maak een hyperlapse filmpje van jouw live meeting met je klant of van jezelf aan het werk, hoe zit je erbij?
– Vraag je klanten om een referentievideo, waarin ze vertellen hoe ze de samenwerking ervaren hebben
– Komen je klanten liever niet in beeld? Omschrijf de casus dan bijvoorbeeld anoniem in een post, of deel alleen een paar anekdotes
En een hele belangrijke; blijf dit herhalen. Deel niet één keer wat je doet; blíjf dat doen! Zodat je boven blijft drijven in de breinsoep van je potentiële klanten (WTF, breinsoep?? Lees mijn post van vorige week dan even 😉)
Hoe duidelijk zijn jouw socials en website? Neem gerust contact met me op als je het fijn vindt dat ik een keer met je mee kijk!
0 reacties