Zit ik dagelijks in een lila pofjurk in een roze candyland? Tuurlijk niet (I wish).
Waarom deel ik dan foto’s zoals dit? Nou.. om het beeld dat jij van mij hebt te beïnvloeden! Jup, dat geef ik nog toe ook. Want dat kun je doen met personal branding.
Met een heel belangrijke MAAR; het belangrijkste daarbij is dat je een bestáánd deel van jezelf uitvergroot, en dat je niet een volledig personage uit je duim zuigt 😉
Ik ben geen roze superstar (again.. I wish 🤣), maar ik ben wél kleurrijk en uitgesproken. Ik sta voor opvallende en blije branding, en ik wil graag dat je aan mij denkt als jij – of iemand uit jouw netwerk – die nodig heeft.
En dat principe kun jij ook toepassen. Zéker als je nog een merk aan het opbouwen bent. Ik noem het een karikatuur. Een versie van jou waarin je leukste, mooiste en opvallendste eigenschappen worden uitvergroot. Larger than life dus.
Hoe vaker mensen deze eigenschappen van jou voorbij zien komen, hoe sneller ze die aan jou gaan linken. Houd dit een tijdje vol, en je hebt een merkidentiteit ‘gecreëerd’! Tadaaaa, easy peasy.
The tricky part is; Als je dit merk eenmaal hebt stáán, dan wil je niet een karikatuur blíjven, dan is het tijd om daar verdieping in aan te gaan brengen. Maar dat is weer een verhaal voor een volgende keer 😉
Tell me; hoe ziet jouw karikatuur eruit?
0 reacties