Hoe kies je jouw huisstijl kleuren?
21 oktober 2021

Nog voordat iemand een letter van jou heeft gelezen, heeft hij of zij al een beeld van wie jij bent, door de kleuren die je gebruikt. Maar klopt dat beeld dan wel?


Welke kleuren passen er bij je kernwaarden?

Gebruik kleur om je boodschap te ondersteunen! Ik sprak laatst een coach die voor haar klanten een veilige setting wil creëren. Kernwaarden in haar teksten zijn vooral geduld, betrokkenheid en vertrouwen.

Qua kleuren kwam ze er echter niet uit, ze neigde naar geel, rood en hardblauw. Deze combinatie werd echter vrij hard en zakelijk, eerder kil dan warm, en niet veilig maar gevaarlijk door het harde rood!

Samen zijn we nu dus op zoek naar een zachtere combinatie van blauw (haar lievelingskleur), zoals een turquoise tint in combinatie met groen. Zodat een potentiële klant die haar website bezoekt straks denkt; bij haar zou ik me op mijn gemak voelen, durf ik me open te stellen.

Welke kleuren passen er bij JOU?

Het is natuurlijk niet alleen van belang dat je klant zich voelt aangesproken door jouw kleuren, je wilt ook laten zien wie jij bent! MAAR: als het goed is, komen de kernwaarden van jouw bedrijf ook overeen met wie jij bent 😉

Mijn eigen kleurenschema is ook vrij uitgesproken (😛), maar 100% Paulien en passend bij mijn kernwaarden (enthousiast, benaderbaar en uitgesproken 😁).

Je wil niet weten hoe vaak ik hoor dat roze toch niet zakelijk is, nou: I DON’T CARE! Ruim 700 hele leuke klanten hebben mij juist dankzij die enthousiaste roze huisstijl weten te vinden, your vibe attracts your tribe!

Ik ben benieuwd; welke kleuren gebruik jij in je huisstijl en waarom?

Let me know! Ben je er nog niet uit? Twee hele fijne pagina’s die ik regelmatig gebruik als inspiratie voor kleurenschema’s, zijn Coolors en Colours Café. Kijk bijvoorbeeld eens welk gevoel je zelf krijgt bij bepaalde kleuren, en of dat matcht met jouw bedrijf.

Stuur me gerust een bericht als je het leuk vindt dat ik meedenk 💛

Fijne dag! 🖖 Paulien

Paulien de branding masjien

Aangenaam! Vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker. 

Kom je er niet uit? Ik help je graag met een MINI merkover. Een uur telefonisch sparren en hypen, en ik geef je branding een boost met één ‘merkover’.

Grondigere aanpak nodig? Dan gaan we voor de MEGA merkover! In twee maanden bouwen we je merk from scratch op tot een supertof totaalconcept. Ready to rumble?

werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.