Ik doe niet aan verkoopgesprekken
19 februari 2024

“Ik doe niet aan verkoopgesprekken.”

“Maar hoe kom je dan aan klanten?”

Ik voer dit gesprek weer regelmatig in mijn DM, met mensen die koude acquisitie voor me willen doen of dat aan me willen leren.

Leave me alone! Ik geloof er niet in. Ik ben ervan overtuigd dat het alleen maar tegen je werkt als je mensen moet gaan overtuigen om met je samen te werken, want;

1. Je verliest al je oprechtheid, mensen weten vanaf het begin dat je ze alleen maar benadert omdat je iets aan ze wil verdienen, en nog belangrijker;

2. Je zal er de hele samenwerking aan moeten blijven trekken, om die mensen te overtuigen van jouw waarde.

Dat kan zoveel simpeler! Hoe dan?

Maak jezelf zichtbaar online! Deel je expertise, stel vragen, vertel over jouw ervaringen; zorg dat mensen jóu leren kennen. En laat hen zelf bepalen of ze jou benaderen of niet.

Ik spreek dagelijks mensen in mijn DM over mijn werk en over hun werk, gewoon puur omdat ik dat leuk vind 😜 en ik hoop dat jij je werk ook zo leuk vindt dat je er graag over praat.

Regelmatig krijg ik van één van die mensen die ik spreek óf die mij al een tijdje volgen, berichten als “Hee Paulien, kan jij niet eens met mij meedenken over een toffe naam voor mijn aanbod / hoe ik mijn huisstijl sterker neer kan zetten, want ik vind het zo heerlijk om te zien hoe jouw hoofd werkt”. Tuurlijk, say no more!

Dán ga ik helemaal los, want die persoon ís al overtuigd van mijn waarde. Dan help ik je met alle liefde.

Ik hoef geen discussies meer te voeren over mijn tarief of over mijn toegevoegde waarde.

Heb je hier een lange adem voor nodig? Tuurlijk, het vergt tijd om jezelf consistent zichtbaar te maken online en ervoor te zorgen dat mensen je leren kennen.

Maar heb je die naam eenmaal opgebouwd? Dan wordt ondernemen een stuk moeitelozer, je zal zien dat de één na de ander contact met je opneemt. En daar ga jij óók weer enthousiast over delen, wat zorgt voor een sneeuwbaleffect.

Koude acquisitie werkt ongetwijfeld bij 1 op de 100 gesprekken, dus op korte termijn haal je er vast iets uit. Maar ik denk liever aan de lange termijn, want ik hoop dit werk nog heel wat jaartjes te mogen doen 💜

How about you?

Paulien van Bunnik

Aangenaam, tof dat je een kijkje in mijn hoofd komt nemen! Ik ben fulltime ideeëngenerator, vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker.

Kom je ergens niet uit? Huur mijn hoofd! In 1,5 uur werken we samen aan je positionering, je huisstijl óf je social media strategie. Ik zorg dat je weer lol krijgt in je online zichtbaarheid, zodat je klanten áántrekt. 

Liever kant-en-klaar? Adopteer een kant-en-klare huisstijl! Ready to rumble?

werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *