Ik ben soms jaloers op mijn eigen personal brand. Op Paulien de contentmachien.
Klinkt een beetje vreemd, dat weet ik. Maar soms zit ik naar mijn eigen LinkedIn profiel of Instagram feed te kijken en dan denk ik: ‘Wat een toffe chick! Vandaag voel ik me eigenlijk helemaal niet zo tof. Ik wou dat ik háár was.’
Ken je dat? Dat betekent niet dat mijn merk niet authentiek is. Dat ik dat niet echt bén. Mijn online persoonlijkheid is simpelweg de beste vérsie van mij.
Niemand is iedere dag een blij ei. I wish! Ik ben echt niet altijd kleurrijk en übervrolijk, ik heb ook dagen dat ik onder een dekbed wil kruipen met een pak roze koeken en Grey’s Anatomy.
Maar die Paulien die ik online zie, die geeft mij dan een schop onder m’n kont. Die zegt ‘Hup muts! Ga je nest uit. Smeer wat make-up op die kleurloze bakkes en trek een lekker shirt aan.’
En weet je wat er dan gebeurt? Dan denk ik ‘Damn ik lijk die toffe chick wel. Dan heb ik weer zin om blije posts te gaan schrijven en mooie merken te maken, want ik zie er weer uit zoals ik me wil voelen.
Oppervlakkig? Maybe. Maar voor mij werkt het, ik noem dat mijn opwaartse spiraal.
En ik vind dat iederéén zo geïnspireerd moet worden door zijn of haar persoonlijke merk. Dat je online de beste versie van jezelf ziet en denkt ‘Wow! Dat moet ik wel waarmaken, ik ga aan de bak.’ Want als jij al niet gelooft dat je die versie kan zijn, dan ga je je klanten daar ook niet van overtuigen.
Maak het vooral leuk voor jezelf. Wie wil jij zijn als ondernemer?
0 reacties