Kijk ook eens terug in plaats van vooruit
26 oktober 2022

Deze week had ik onwijs veel leuke gesprekken online naar aanleiding van mijn post over @hetmarketingwalhalla, mijn idee voor een platform waar je vooral weer lol krijgt met je online zichtbaarheid.

Één ondernemer stuurde me: “Ik volg jou en een paar anderen uit je netwerk al een tijdje. Met verbazing zie ik het gemak en de lol waarmee jullie (ogenschijnlijk) ondernemen. Ik ben zo onzichtbaar nog op social media, ik hoop dat ik daar snel verandering in durf te brengen.”

En nog een aantal berichten met die strekking. Toen besefte ik me weer: ik zit in een bubbel met allemaal mensen die ík heel inspirerend vind, en dat zijn de mensen waar ik mezelf mee vergelijk. Maar wat bleek? Zij beschouwen zichzelf óók lang niet altijd als inspirerend.

Van de 25 ondernemers die ik vroeg om mee te werken aan @hetmarketingwalhalla, reageerde zeker de helft met “wow wat een eer dat ik tussen deze grote namen mag staan.”

Hoezo ‘mag staan’?? Dit zijn simpelweg ondernemers die – net als jij – veel lol hebben online en doen waar ze goed in zijn. Dát maakt je voor mij inspirerend. We vergeten vaak dat we onszelf vergelijken met een handjevol ondernemers die gewoon al heel goed zijn in zichzelf zichtbaar maken, en dat geeft een scheef beeld.

En nog belangrijker: we vergeten daarbij dat er óók een heleboel mensen al naar óns opkijken. Omdat we überhaupt al een post durven schrijven, of met onze bakkes op camera verschijnen.

Dus ja ik heb het nu ook tegen jou: steek jezelf eens een paar veren in je kont om het feit dat je überhaupt ooit ondernemer geworden bent, dat je af en toe een post schrijft of dat je aan je website werkt.

Er is altijd iets om in te groeien, maar er is ook áltijd iets waar jij al heel erg in gegroeid bent en waar héél veel mensen nog met verbazing tegenop kijken. En daar mag je best eens schaamteloos trots op zijn.

Enig idee wat dat bij jou is?

Paulien de branding masjien

Aangenaam! Vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker. 

Kom je er niet uit? Ik help je graag met een MINI merkover. Een uur telefonisch sparren en hypen, en ik geef je branding een boost met één ‘merkover’.

Grondigere aanpak nodig? Dan gaan we voor de MEGA merkover! In twee maanden bouwen we je merk from scratch op tot een supertof totaalconcept. Ready to rumble?

werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.