‘JA?’, snauwde een stem door de telefoon.
‘O eh.. goedemiddag, heb je vandaag tijd voor een manicure?’
‘Nee zit vol, maar kom maar drie uur, dan misschien even wachten.’ En hij hing op.
Dat beloofde niet veel goeds, maar toch liep ik achteraf happy (en verbijsterd) de deur weer uit. Waarom? Regelmatig zie ik deze visual voorbij komen:
Is iets SNEL en GOEDKOOP? Dan is het niet GOED
Is iets GOEDKOOP en GOED? Dan is het niet SNEL
Is iets GOED én SNEL? Dan is het niet GOEDKOOP
Maar deze meneer was SNEL, GOEDKOOP én GOED! Hij rausde die vijl langs mijn nagels, zette er een nieuwe set acryl nagels en gellak op. ‘Dat is dan €40!’
40 minuten later stond ik verbijsterd weer buiten met nagels die er sharp as hell uit zagen.
What happened??
Ik viel van de ene verbazing in de andere. Hij snauwde tegen mij ‘Daar zitten!’ en ondertussen vroeg hij een oudere dame in wat voor vorm ze haar nagels wilde. Ze keek hem glazig aan, waarop hij bijna schreeuwde: ‘Welke vorm?? ROND of VIERKANT?’
Deze meneer heeft denk ik nooit een cursus ‘Perfectioneer je Customer Journey‘ gevolgd, maar ik vond het net een soap. Geniaal.
De rij werd steeds langer, met vrouwen die afgesnauwd werden of te horen kregen dat ze morgen maar terug moesten komen. Hij zit dus gewoon continu volgeboekt.
Wat denk je? Is dat het gouden ingredient? Dat je goedkoop, goed en snel kan zijn, MITS je een botte hork bent tegen je klanten? 🤣
Die drie ingrediënten én KLANTGERICHT zijn, dat is denk ik pas écht de onmogelijke combi.
Maar wat het ook is: ik had een topmiddag! En ik zweer het je: toen ik ratelde ‘Wow supersnel! Bedankt DOEI!’, zag ik zowaar een heel voorzichtig glimlachje bij hem 😉
How about you? Welke van de vier ingrediënten heb jij?
0 reacties