Klopt jouw zelfbeeld met hoe anderen je zien?
2 juli 2024

Als je gaat ondernemen, word je persoonlijkheid onder een vergrootglas gelegd. Je kunt je niet meer verschuilen als klein onderdeeltje van een groter geheel, ineens bén jij het geheel. Je bedrijf en jij zijn één.

Je bedrijf zichtbaar maken, betekent jezelf zichtbaar maken. Maarre.. wie ben je nou eigenlijk? Waar wil je voor staan? En hoe breng je dat naar buiten?

Ik raad mijn klanten altijd aan om (in eerste instantie) een karikatuur van zichzelf te maken. Als je een sterk merk op wil bouwen, is het belangrijk dat mensen eerst een versimpelde versie van jou leren kennen. Staat er een sterke basis van dat versimpelde merk, dan kun je daar verdieping in gaan aanbrengen.

In het begin is het dus prettig, om je merkpersoonlijkheid terug te brengen naar 3 tot 5 kernwaarden. Maar hoe maak je nou een karikatuur van jezelf? En klopt dat beeld dat jij van jezelf hebt wel met het beeld dat je klanten van je hebben?

Toen ik begon met mijn 2e bedrijf WERK aan jouw MERK, lag mijn focus volledig op ontzorgen. Ik nam mijn klanten álles uit handen, van strategie tot huisstijl, en van webteksten tot social media. Alles in mijn uitingen was daarop gericht; ik ben je business BFF.

Een jaar later las ik echter al mijn reviews eens door, en 3x raden wat nooit iemand zei? Dat ze zo lekker ontzorgd waren 😂 Wat was dan wel de rode draad?

– “Na een gesprek met jou voelt alles weer minder moeilijk”
– “Ik heb weer 100.000 nieuwe ideeën”
– “Je hebt alle beren op de weg verwijderd”
– “Ik ben weer helemaal gehyped”

Kort samengevat; voor mijn klanten ben ik vooral een snelkookpan. Versimpelen, ideeën genereren en die doorvertalen naar snel uitvoerbare plannen. Gaan met die banaan!

Heeft geen zak te maken met ze ontzorgen. Al ben ik nog steeds hun business BFF 😉

Dikke tip dus voor jou als je aan de slag gaat met je merkpersoonlijkheid; lees regelmatig je reviews terug en zoek daarin naar een rode draad. Ook heel fijn voor je ego 😅

Heb je (bijna) geen reviews? Ga die dan eens héél snel regelen, die zijn echt onmisbaar als ondernemer. Maar dat is weer een verhaal voor een volgende keer.

Liefs!

Paulien van Bunnik

Aangenaam, tof dat je een kijkje in mijn hoofd komt nemen! Ik ben fulltime ideeëngenerator, vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker. 

Samenwerken? Leuk! Dat kan zo;

  • Doe-het-zelf: in mijn Masterclass: zó bouw je een knettersterk persoonlijk merk leer ik je, je raadt het niet.. hoe je een knettersterk persoonlijk merk bouwt 😉 in een uurtje!
  • Doe-het-samen: in mijn community: de Verwondernemers vind je een heleboel ondernemers die allemaal individueel werken aan het bouwen van hun eigen universum, maar dan samen. Snap je het nog?
  • 1-op-1: óf Huur mijn hoofd! In 1,5 uur werken we samen aan je persoonlijke merk, je aanbod óf je social media strategie. Ik zorg dat je weer lol krijgt in je online zichtbaarheid, zodat je klanten áántrekt.
werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *