Laat je niet zo gek maken
29 mei 2022

‘Ik ben cóntinu aan mezelf aan het twijfelen, iedere coach zegt wat anders’, zei een klant deze week tegen me. ‘Van de één moet ik HERKEN JE DIT rijtjes op mijn website zetten, de ander zegt dat ik dagelijks op LinkedIn moet posten voor het algoritme, en nog één zegt dat ik een podcast moet starten. Ik weet het echt niet meer.’

Zij is niet de eerste die ik dit hoor zeggen. En ik word hier zo gefrustreerd van. Je móet helemaal niks als ondernemer (daarom ben je juist gaan ondernemen, toch?).

Het enige dat je móet volgen als ondernemer, is je eigen gevoel. 

Dat klinkt lekker corny ik weet het, maar het moet wel leuk blijven toch?

‘Wat voor methodes gebruik jij dan?’ Vroeg ze daarna aan mij. 

‘Nou eh.. geen.’

Ik geloof niet in trucjes en methodes.

In trends waar iedereen ineens bovenop springt. Natuurlijk werken ze, anders zou niet iedereen er bovenop springen. Maar ze werken altijd tíjdelijk.

Want dat gebeurt er met trends; iedereen gaat hetzelfde doen, en dan denk je FUCKING HELL daar is de 153e ondernemer met een e-book.

Laat je niet zo gek maken lieve mensen. 

Mijn tactiek?

Ik doe waar ik zin in heb, op het momént dat ik er zin in heb. Ik krijg op de gekste momenten inspiratie, zoals deze post tijdens mijn boterham met pindakaas. Dan schrijf ik hem uit en ik post hem meteen. It works for me! Al mijn klanten komen vanuit LinkedIn of Instagram, puur doordat ze mijn posts leuk vinden en AAN gaan op mijn enthousiasme.

Als je marketing een moetje is, dan wordt het gekunsteld. Schrijf je iets op vanuit een spontane ingeving die je móet delen? Dan spat je enthousiasme voor je vak er vanzelf vanaf.

Vind je posts schrijven ruk? Spreek het dan lekker in op een filmpje of in een podcast. Hell, maak er lekker het 154e e-book van, als jij het maar leuk vindt!

Eens?

Vind jij je marketing nog leuk? Of is het een moetje geworden?

Paulien de branding masjien

Aangenaam! Vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker. 

Kom je er niet uit? Ik help je graag met een MINI merkover. Een uur telefonisch sparren en hypen, en ik geef je branding een boost met één ‘merkover’.

Grondigere aanpak nodig? Dan gaan we voor de MEGA merkover! In twee maanden bouwen we je merk from scratch op tot een supertof totaalconcept. Ready to rumble?

werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.