Makerklas

verkoop je aanbod met mijn KIP methode

KIP?? Ja kip! Oftewel;

Keep it poepiesimpel

Een tof aanbod neerzetten is leuk, liefst gaan we helemaal los met mooie visuals, geinige namen, mooie lanceeracties. Maarre.. snappen mensen eigenlijk nog wel wat je precies doet??

Als je begint met ondernemen, is je aanbod vaak nog heel rechtlijnig. Je bedenkt één dienst of product en die ga je aanbieden. Maar ben je al een paar jaar bezig? Dan kan het een warboel worden omdat er steeds nieuwe dingen bijkomen. Potentiële klanten haken direct af als ze niet snappen waar ze moeten beginnen of wat je nou precies aanbiedt. Te moeilijk, BYE! En dat is natuurlijk zonde.

Paulien

Het meest veelzijdige stukje vlees…

Presenteer je aanbod in hapklare categorieen

Het is helemaal niet erg om een veelzijdig aanbod te hebben (heb ik ook!), maar zorg dan dat je aanbod in duidelijke categorieën verdeeld is, en dat mensen snappen waar ze je overkoepelend voor kunnen inschakelen.

In de basis is kip ook boring, maar.. iedereen weet wat kip is! Staat die kip eenmaal op hun lijstje, dán gaan ze pas nadenken over welk smaakje ze willen hebben. Kip Piri Piri, een fancy Chicken Parmesan of een ordinair kipsaté’tje; dat is een kwestie van smaak. Maar mensen snappen wel wat ze kopen: KIP!

En precies dat gaan wij ook doen in deze Makerklas; zorgen dat de basis duidelijk is, en het dan pas kiplekker maken. Klaar om korte metten te maken met dat ingewikkelde aanbod van je? 

Laat je klanten niet als een kip zonder kop rondrennen op je website

Jíj bent hier de expert, je potentiële klanten komen bij jou omdat ze een probleem hebben. Jij hebt de oplossing! Geef ze die dan ook op een presenteerblaadje. 

Dit doen we stap voor stap in de Makerklas:

Behapbaar: hoe presenteer je je aanbod op zo’n manier dat mensen niet meteen keuzestress krijgen?

Hapklaar: hoe verdeel je aanbod in hapklare “categorieën” zodat je klanten snappen waar ze kunnen beginnen?

Voorproeven: hoe creëer je een ‘instapdienst’ of mini-variant van je aanbod zodat mensen laagdrempelig kennis met je kunnen maken?

Hoofdmenu: hoe leg je begrijpelijk uit wat je hoofd-aanbod inhoudt? Welke vragen kun je alvast beantwoorden op je salespages?

KIPLEKKER: en als je aanbod dan poepiesimpel begrijpelijk is; hoe maak je hem dan ook zo lekker dat iedereen er als de kippen bij wil zijn??

Vind ik heel leuk, kijk maar

Dit zeggen deelnemers over de Makerklas 💜

Paulien

Klinkt lekker! Maar..

Wie ben jij dan?

Ik ben Paulien van Bunnik, a.k.a. de Verwondernemer, a.k.a. serial and not so serious ondernemer 😉 In 2015 startte ik met ondernemen en inmiddels ben ik alweer toe aan mijn 4e bedrijf. De rode draad in mijn bedrijven was altijd; anderen helpen om zichzelf te “verkopen” op een integere manier. Anderen noemen het “menselijke marketing”, ik noem het gewoon jezelf zijn, lol hebben, en dat op jouw manier zichtbaar maken.

Ik doe niet aan koude acquisitie (brrrr), maar werk puur aan het opbouwen van een sterk persoonlijk merk en een aanbod waar iedereen FOMO van krijgt 😉 Daardoor benaderen klanten mij al 9 jaar zélf om samen te werken. Dat zeg ik niet om mezelf op de borst te kloppen, maar omdat jij dit ook kunt leren. Easy peasy!  

Klaar om klanten aan te trekken met een kiplekker aanbod?

gifje Paulien 1-op-1

Jaaaa kip in het bakkie

Maarre.. hoe werkt dat?

Simpel! Met de knop hieronder schaf je de Makerklas aan (voor €44 ex BTW). Je ontvangt per mail de bevestiging en een paar minuten later de link naar de video.

Je kunt deze direct bekijken of later, wat jou uitkomt. Hij blijft gewoon online staan. En heb je achteraf nog vragen? Stel ze me dan gerust via Instagram of LinkedIn.  

PS: Wil je vaker dit soort Makerklassen volgen of er live bij zijn? Dan vind je het misschien leuker om je aan te melden voor mijn community; de Verwondernemers!

Zij schuiven iedere maand aan bij een Makerklas. Daarnaast hebben we bijna wekelijks een CreatieClub waar we via Zoom sámen aan ons bedrijf werken, én we gaan maandelijks live op Verwonderdag om nieuwe inspiratie op te doen en te netwerken!

Nog vragen? Stuur ze me gerust via het contactformulier hieronder!