“Het enige doel is dat je boven blijft drijven in de breinsoep van je klanten.” zei één van mijn communicatie professoren regelmatig.
En dat is voor mij nog steeds een fijne reminder dat mijn content echt niet altijd perfect hoeft te zijn.
Het gaat erom dat mensen je met enige regelmaat voorbij zien komen, en dat ze daardoor aan jóu denken als ze iemand met jouw expertise nodig hebben.
Dus leg de lat – zeker in het begin – niet te hoog voor jezelf. Als je regelmatig zichbaar bent, heb je de eerste drempel al overwonnen. Hoera voor jou! 🙌
Daarna is het een kwestie van volhouden, en je zal zien dat hoe vaker je content maakt, hoe makkelijker je dat af gaat. En niet onbelangrijk; dat je er steeds beter in wordt.
Dan krijg je een steeds prominentere plek daar bovenin die breinsoep 😉
Learn by doing! Of je nou veel post of stories deelt of filmpjes maakt (wat je zelf prettig vindt!) dat maakt niet uit. Maar door het te dóen, merk je wat goed werkt en wat niet. Waar jouw klanten op aan gaan, en waar geen kip op reageert.
Bedenk je dan dat ook dát niet uitmaakt, want hee; mensen hebben je weer even voorbij zien komen en je drijft weer wat meer naar de oppervlakte. Volgende keer schiet je nog verder omhoog 😉
Ga lekker koken en borrelen!
0 reacties