“Hoe vind ik ‘mijn’ tone-of-voice? Ik wil wel dat die bij mijn personal brand past.”
Nou dat is niet zo moeilijk hoor:
1: Spreek een voicememo in
2: Neem die tekst letterlijk over
3: Je hebt jouw tone-of-voice!
Ehhh beetje simpel? Ja, zo simpel ken het wezen!
Als we iets schrijven, gaan we vaak ineens moeilijk zitten denken over hoe we iets moeten formuleren. Terwijl je normaal makkelijk een uur vol praat over je werk, toch?
Als je marketeer bent voor een multinational, ja: dán is het handig om een tone-of-voice te ontwikkelen, passend bij je merkwaarden.
Maar als zzp’er bén jij het merk. Ga dan niet ineens anders schrijven dan dat je praat!
Van de week zei @francesblomberg tegen mij: “Toffe salespagina van BOOSTcamp, ik hóór jou het gewoon zeggen terwijl ik het lees haha!” Een mooier compliment kun je me niet geven 🙌
Dus hoppa, ga gewoon eens lekker tegen jezelf zitten praten (of doe alsof je tegen een vriend praat) en zet dat om naar een post! Tag je mij als je dat gedaan hebt? Ik ben benieuwd 😉
0 reacties