Over billen en tarieven
22 mei 2022

‘Wat is jouw reet?’ Ze kijkt me vragend aan.
‘Pardon?? Mijn r… Oooo, mijn ráte?’

Ik was even van slag. Niet omdat ze mijn tarieven wilde weten, maar omdat ik dacht dat ik met de billen bloot moest.

Toch reageren ondernemers vaak écht alsof je hun billen wil zien, als je naar tarieven vraagt. Alsof het the worlds best kept secret is.

En ik snap oprecht niet waarom. Van die tarieven dan hè, niet iedereen hoeft mijn billen te zien.

Maar vaste tarieven, die heb je niet voor niets. Heb je ze nog niet en wil je ze wel? Dat kan bijna altijd! Lees dan eerst dit blog over het versimpelen van je aanbod.

Vaste tarieven maken je leven een stuk makkelijker. Ik maak nooit offertes op maat: alles staat op mijn website. Wat het kost, wat je daarvoor krijgt en hoe we dat gaan doen.

‘Ja ik heb ze ook, maar ik stuur mijn tarieven pas als iemand een informatie-aanvraag doet.’

Ehhh ja.. maar dan moeten ze die aanvraag eerst wel dúrven doen.

Stel je voor: je bent zzp’er en je wil graag een business coach inhuren. Je vindt Truus Topper een goede optie, maar je hebt geen flauw idee wat zij voor een traject rekent. €5000 kan je best missen, maar €10.000 niet.

Stel dat het dan wél €10.000 is. Dan moet jij tegen Truus zeggen dat je dat budget helemaal niet hébt. En dan voel je je lullig. Dus laat maar, denk je.

Dan gaan we maar naar Tweederangs Thea. Die lijkt je iets minder, maar die vraagt €4999 voor haar hele traject, ínclusief 1 belletje van een halfuur per maand. Koopje!

Iemand benaderen om naar tarieven te vragen, is een extra drempel. ‘Als er geen prijzen op staan, is ze vast heel duur.’

Bespaar jezelf de moeite: zet die tarieven lekker op je website, dan heb je:

• Geen heen en weer gemail meer met mensen die je toch te duur blijken te vinden
• Een extra stroom klanten, want die zien op je website al dat je eigenlijk een koopje bent met al die waarde die je levert.

Dan moet die waarde natuurlijk óók naar voren komen hè? Maar dat is een verhaal voor een volgende keer 😉

Paulien de branding masjien

Aangenaam! Vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker. 

Kom je er niet uit? Ik help je graag met een MINI merkover. Een uur telefonisch sparren en hypen, en ik geef je branding een boost met één ‘merkover’.

Grondigere aanpak nodig? Dan gaan we voor de MEGA merkover! In twee maanden bouwen we je merk from scratch op tot een supertof totaalconcept. Ready to rumble?

werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.