Wie bepaalt je merkidentiteit?
22 mei 2023

Wie bepaalt jouw merkidentiteit denk je?

Jij zelf?

Niet helemaal.

Je netwerk dan?

Ook niet!

Het is een combinatie van die twee. Jij kunt best bepalen hoe jij zou wíllen dat je merkidentiteit er uit ziet.

Maar of een ander jouw merk ook zo interpretéért, dat is een ander verhaal.

Er is namelijk een verschil tussen;

  • Hoe jij jezelf ziet
  • Hoe bekenden jou zien
  • Hoe onbekenden jou zien

En pas als die drie met elkaar overeenkomen, heb je een kloppende merkidentiteit 😁

Hoe dan??

Alles begint met zelfkennis

Schrijf eens op hoe jij jezelf ziet, en welke van deze eigenschappen het relevantst zijn voor jouw klanten. Waarom kiezen ze voor jou?

Vraag het daarna aan je familie en vrienden, en tot slot aan mensen die je amper kennen (bijv. op je socials).

Leg die drie lijstjes eens naast elkaar. Waar zitten de overeenkomsten? En nog belangrijker; waar zitten de verschillen?

Zie jij jezelf als heel warm en zorgzaam maar je bekenden totaal niet? Misschien heb je dan niet een heel realistisch zelfbeeld 🤣

Zien zowel jij als je bekenden jou wél als heel zorgzaam, maar onbekenden niet? Dan is die kant van jou nog teveel onderbelicht online.

Post daar meer over! Zo kun je het beeld dat mensen van jou (en van jouw merk) hebben, langzaamaan bijsturen, totdat het overeenkomt met de kernwaarden van jouw bedrijf.

Klinkt best simpel hè?

Kan het ook zijn! Het vergt alleen een hoop zelfkennis en geduld 😁

Wil je hier uitgebreider mee aan de slag? Stuur me gerust een bericht, of doe gezellig mee met Branding BOOSTcamp in juni 😉

Paulien van Bunnik

Aangenaam, tof dat je een kijkje in mijn hoofd komt nemen! Ik ben fulltime ideeëngenerator, vakidioot en groot fan van marketing, branding en ondernemen. Makkelijker kunnen we het wél maken, én leuker. 

Samenwerken? Leuk! Dat kan zo;

  • Doe-het-zelf: in mijn Masterclass: zó bouw je een knettersterk persoonlijk merk leer ik je, je raadt het niet.. hoe je een knettersterk persoonlijk merk bouwt 😉 in een uurtje!
  • Doe-het-samen: in mijn community: de Verwondernemers vind je een heleboel ondernemers die allemaal individueel werken aan het bouwen van hun eigen universum, maar dan samen. Snap je het nog?
  • 1-op-1: óf Huur mijn hoofd! In 1,5 uur werken we samen aan je persoonlijke merk, je aanbod óf je social media strategie. Ik zorg dat je weer lol krijgt in je online zichtbaarheid, zodat je klanten áántrekt.
werk-aan-jouw-merk-paulien

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *